You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

Pages

Monday, August 16, 2010

Di Bulan Puasa..

Assalamualaikum.. puasa sudaa tibaa..
puasa kali ni sedikit berbeza..dengan status y baru... dan ketiadaan y tersayang di sisi...
cuma bertemankan puteri hati dan keluarga y tersayang.. Alhamdulillah...
Kerinduan terhadap teman2 lama.. di alam kampus.. juga alam sekolah.. huhuhuhuu.. bila ingatkan alek saat di kampus y penuh dengan seribu kenakalan..aku akan tersenyum sendirian.. sangat2 rindukan mereka semua.. masih ingatkah mereka akan daku..?dan kenakalan kita semua... heheheeee.. bila mengingatkan memori2 indah... aku akan bahagia..(quality time .. quality time)...
Then...rindu juga pada suasana time kecik2 dulu... bersama adik beradik... then noty2 curik makan kat dapor..bila kak lin uat biskot raya(biskot dia paling ngetop!!).. aku & adik2 akan curik cornflakes..
taruk lam cawan.. then kitorang makan blakang umah..heeheee.penah tekantoi ngan mam.. dan cuba menafikan walaopon bukti tersedia dalam mulot.. ahahaaaa...then.. bila g terawikh lak.. aku follow abg2 n adik laki..heheheee....
penah 1 days.. aku kenakan member2 abg.. time 2 angah n da geng tgah bermeting area lorong umah.. my adik as a skodeng boi..akn make sure line telah clear..
dan aku dengan ber'pakaikan' ken telekung.. bersiap sedia di balik sebuah pokok(xdpt dipastikan jenis apakah pokok itu)...aku redha walaopan bertemankan nyamuk dan bunyi2an y aneh..demi memastikanmisi berjalan dengan lancar.. kedian my adik ag simbol thumbs up tanda line sudaa clear.. heheee
then.. dr jaoh aku nampak bayang2 angah n da geng menuju ke arah tempat persembunyianku..  bila agak2 diorang da dekat.. aku keluar dan....salah sorang dr member angah tekejot n  telanggar pokok pisang... ahahhaaaaaaa... aku apa lagi.. lari dengan sekuat y mungkin...menuju ke daerah y sangat selamat...
naseb kami agak baek.. aktivit jahat kami sampai sekarang xdpt dikesan o angah maopn geng2nya... heheeee...
paling best bulan puasa ialah....GOTONG ROYONG... yeahhh!!! sangat mengemarinya... hah.. da 1 story about gotong royong neh... heeeee.. time 2 seminggu belom raya... 2nd raya kami  tanpa abah... ( saat itu sangat sedihh maaa)..then mam decided nak cat set kerusi arwah atok... y agak2 da usang tu.. then kami adik beradik bertungkus lumus menyiapkan esemen y mam ag ... akhirnya siap lah kerusi atok dengan wajah y baru..  tibalah hari raya y bahagia... tetamu datang & pergi ke rumah kami... .. nk dijadkan cerita... Pak Cik kami datang.. dengan wajah y penat.. dan kehausan.. pak cik landing lah dengan amannya di atas kerusi baru kami 2... aleh2.. bila dia bangun.. aku n adik2 gelak... heheeeee.. masakan tidak.. baju raya pak cik berbentuk kerusi... tekap eh?? tak lah.. cat x kering... heheeeee..kesian pak cik.... habeh baju baru dia...

Bila raya tiba.. kami akan ke rumah sedara n jiran tetangga..kumpol dana.. heh2... dpt duet raya.. ag kat mam..soh simpan.. nt leh mam belikan kami kasot baru.. xpon wat bayar yuran je.. ye lah abah kan jaoh di rantauan.. terpaksa lah berjimat cermat..

Dan hari ni.. bulan puasa datang lagi.. dengan cerita baru... dengan wajah y baru.... harap segala amal ibadat kita diterima yang Esa..moga kita semua diampunkan dosa...Alhamdulillah ya Allah.. aku diberi kesempatan sekali lagi tok bertemu dengan ramadhanMu....moga ramadhan ini lebih baek dr y sebelumnya...insyaAllah.. =)

3 comments:

  1. lawak la citer ni..hahahahaha..nk tubik urat pusat ambo gelak..sgt indah kn kenangan di waktu kecil2 dahulu kala...hahahaa...

    ReplyDelete
  2. lawak2..suka sero baca post ni..kita xsedar yg kita dh dewasa kn..hahaha..kdg2 kita rasa kita nk jah kembali ke masa dulu..

    ReplyDelete