You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

Pages

Tuesday, December 28, 2010

Di Hari Rabu y mendung suam2

Salam.. HooLahh...
Hai Pagi Rabu y indah...
sedikit pening kepala dis moning... causes nya.. LAMB CHOP!!!..  mbeeekkkk!!!
haaaa..padan muka kat diri sendiri...
sangat indah pada petang y damai semalam... time kaseh pada seseorang y buat saya nanges terharu...saya jatoh syg pd anda..=)

Siapa sangka... siapa duga yukk.... cempadak jadi nangka..gagagaaa.. 
 time kases untuk diri sndri.. sebab telah membuka hati untuk seseorang....


buat teman2 y saya sayangi... teman baek saya... teman sekampus... jua seluruh kenalan.. time kaseh sebab owaz doakan kebahagiaan saya.. menjadi peneman saya selama ini...
semoga apa y kita semua harapkan menjadi kenyataan....


buat bakal pendamping saya.. 
time kaseh sebab memilih saya dalam berjuta wanita di luar sana...
time kaseh sebab menerima kekurangan jua kelemahan saya ...
time kaseh sebab sudi mencuri hati saya....
andai ini jodoh saya..Alhamdulillah...
andai ini ketentuan buat saya... Alhamdulillah...
didik lah saya menjadi isteri y solehah... 
ajarkan saya pada sesuatu y x saya ketahui...
fahami saya.. dampingi saya... kenali saya...
dan terima lah kekurangan saya...


*to be continue*


Monday, December 27, 2010

di pagi moning ..

salam.. holah...
sob2.. today sedikit kesakitan pd perot...
wahai perot sy y comel.. nape ni? emm?

pagi ni kat opis.. sangat banyak kerja y perlu dilakukan.. 
tp cam biasa la.. kena tunggu bos sign dulu..
cepat la boss!! haishhhh... ahakss...
semoga perot x meragam apabila aktiviti2 mencari rezeki berlansung nt..
kalo x..siap aaa.. heh2....

setibanya saya di opis.. 
switch on da pc.. da 1st thing y sy uat ialah... dengar lagu maher zain..
for da rest of my life.. i will loving u.. loving u... ahahahaaa..
ecececeee... cm dilamun cinta je sy ni... 
eh btol ke? eheheee

doa sy pada dhuha y hening ini...
smoga apa y saya hajati.. dimakbulkan...
benarlah kata bonda...
saya perlu sentiasa sabar.. tiap kali ditimpa musibah...
kata bonda lagi.. biar susah skrang.. kelak membahagiakan...
buat bonda tersayang.. time kaseh banyak2..
sebab anda andalah kekuatan saya....

Alhamdulillah.. tengs 2 Allah...
untuk segala nikmat y diberikan...
nikmat kasih syg... nikmat kesabaran...
dan sgala mcm nikmat.. 

oleh itu..
dengan nama Allah y maha Pemurah lagi maha mengasihani..
marilah sama2 kita mulakan aktiviti2 pekerjaan..
semoga diberkati....
amin...

c yaaaaa
muachksss

tade kerja

salam lagi...
motif : xda kerja n tade mood nk uat kerja...so.. ayuh membebel....
sangat penat la ari ni..kdg2 dgn duduk bersahaja di ats kerusi tanpa mengerakkan angota badan y laen selama 8 jam tanpa henti ini dalah sgt memenatkan...
aaahhhhhaaaa!!! baw perasaaan..lately..bdn sy cpt ngat penatnya... y eh....
hemm... jgn la kata2 doktor tersebut itu adalah benar serta tepat..nauzubillah...
kalo betol.. sy redha... tapi takot sgt kalo menda tersebut betol... isk2....
Ya Allah panjang kan lah umur saya..kedua ibu bapa saya..keluarga serta sahabat handai..aminnn~ 
jangan kata saya x berusaha.. sudah diusahakan... cuma results nya sangat x memuaskan hati.. berharap ada keajaiban dan saya akan sihat seperti selalu amin... =(

di opis pada waktu ini:
tade apa sangat y boleh dilakukan kecuali menanti waktu untuk pulang.. 

kalo tanya perasaan saya pada waktu ini:
saya sedang merindukan seseorang.. hemphhh.. 
then.. saya lenguh anggota badan.. maybe sebab dats heel.. aduyaii..
kedian.. mata saya seperti mata panda pada waktu ini... hek2.. 
hehehehee...

perot,adakah kamu chat hari ni:
perot xchat sgt..lapar......
saya rindukan coconut shake semalam..sdap betol... 
oagi td bekpes ngan laksa je.. itu pon ma'am sket... 
then lunch ngan biskot..
kalo taw cm ni.. better saya puasa...
mami masak pe ye ri ni.. laparnyaaaa~

perancangan dis week ;
ri ahad:done
ri senin till rabu: keje je la
ri kames till jumaat :@ kl
ri sabtu:asilah day.. (can not wait)

hows umaira lately:
maira cenggitu lah dia...
suka maen..suka cakap.. suka gelak.. then da hobi baru
suka kacow opah n uncle2 ye..
ahakss... ikot perangai noty sape ntah.. 
then.. dia sgt suka bertanya... bila acik2 ye baca buku...dia pon baca buku.. then
cari mama...tanya itu n ini....
mama plak.. tgk mood... kalo mood nye ok... layan elok je..kalo x ok... tanggung la maira...
hehehee ape lah mama ni... 

p/s : saya ingin mohon kemaafaan pada some1....  sebab saya bukan y terbaek tok anda...
msg2 anda y x berbalas serta panggilan phone y xterjawab... bukanlah hendak poyo kn diri...
sbb sy ingin nyatakan disini.. saya bukan tok anda... find another gurl... sy bukanlah y terbaek tok anda.. malah saya punyai banyak kelemahan y xdiketahui o anda... terima kaseh sbb sudi kenali saya.. saya hargai anda.. kita kawan semua..=)

yukk... jom pulang.... arap jalan raya di bandar raya tidak mengalami kesesakan...
harap2.... semoga saya mendapat panggilan telefon dr org y saya nantikan...
semoga apa y saya harapkan menjadi kenyataan....
salam petang selasa.... chaoussssss

Sunday, December 26, 2010

YepPi yeAyYy... =B

Salam...
selamat pagi isnin kawan2.... 
haloo.. hari ni saya kerja.. tp skang tgh menanti sistem of down sat..
hak2..
sangat epi j lately.. nape ye... hak2.. lalalalalala(tanda epi)


pada sabtu y lalu.. saya n others telah menghadirkan diri as a  JURU"PUKOL" gmbr 
pada majlis kahwin perdana y berlansung at PUTIK .... 
so sgt epi.. sbb tgk org kawen... 10o org kot... bestnya kawenn!!!!!!

then.. ri Ahad 2.. saya lepakim at home je... till noon... 
my sis n bro in law ajak sy men bowlim... 
wah... pucuk dicinta ulam mendatang... 
so.. ape lagi.. kami pon dgn fun2  n gumbira nya..
sgt seronok..  bila dpt luangkan waktu besama family cm gini....


so layan je la pitcha nye...

 p/s:eya nk eyak ke??

 
 my sis n bro in law... =)
 
 ensem boi  =)

 
 acu n aman =)
 
 them.. blurppp kenyam betoi
 
 itu dia...
 
 lepas gian ahahhaaaa
 
 n da kidal boi.. atih =)


so..itu lah serba sdikit pitcha buat tatapan anda semua pada en3 kali ini
sehingga bersua lagi dalam rancangan..eh2 silap.. 
semoga bersua ag  pada en3 akn dtg....
muachhxxsss =)

Tuesday, December 21, 2010

sedang pada waktu ini...

Salam.. selamat hari selasa semua
pagi ini berlalu dengan sedikit clumsy sbb celcom jadi x brape ceghdik...
ada ke patot.. nk topup pon taleh...
walopn kekawan da ramai y pakai maxis.. saya stay je ngan celcom
hah celcom.. ko tataw betapa setianya aku dgn ko..

pagi ni gak ada oditing kat opis sy.. sah2 sy la person y diOdit nya..
hey..audit okep.. heheheee..
hemmm...
bicara hati sket : aduhai.. kekeliruan melanda diri saya.. tataw nk pilih y mana..
bukan le nk kata ramai y admire x.. maksud di sini.. saya sukakan y laen.. tp org 2 xpenah
nk siyes..tataw dia sbrnya nk ke x...satu ag terlalu obses sgt show kn ye nye feel.. grrrr
satu org ag gatal terlebih lak.. lom ape2 dah gedik2.. aku lempang jugak nanti...
lagi lah sy benci ngan dats guys... y da ada bini.. tp sgt2 gatal2.. sumpah aku xsuka..
aku nye feel lantak ai lah kan... heheheeee

arap sesi oditing ptg jap g berjalan dgn lancar...
apa plan dis week?? kbykan nya berjalan dgn lancar..
xsabar tok "pukol gmbr" @ perkahwinan perdana nt..
excited nk tgk 100 org kawen .. cmana la eh..
sure meriah...maaaa... nk kawen gak!! hak2...

kesihatan : x berapa sihat.. normal ag pompuan..

hobi: da lama x menekan shutter...da lama x men bowling...
juzt aktiviti merayap je owaz keep in touch.. hak2...

plan akn dtg: masok skul la pas ni.. sure2 bizi je...
ke kolumpo.. hek2... keje keje keje.....
arap ada sekelumit masa tok beli tshirt idaman 2....

ucapan tengkiu : okeh.. ucapan tengkiu kali ni nk ag dkat ... emm at sape eh
kat mam opkos... time kaseh mami sbb ag pinjam duet... mekaseh kat my lovely bro..
muin ghostbugs sbb jadi bank num 2... mekaseh kat nurul farhana.. time kaseh kat
azie laila.. time kaseh kat kwn2... time kaseh kat en shukri..time kaseh kt kwn baru
 en chiko.. time kaseh boss sy en mohamad, time kaseh ank buah sy, en fared n fahmi..
time kaseh lecturer y ngaja walopn pointer jatoh....brapaaa bnyk time kasehh daaa

hemmm ase nye jari2 da penat tok wat senaman hari ni... jom kita tanya apa kata jari..
jari kanan : aku da penat lol.. lepas keje ngan tpon.. kena keje ngan pen... then waktu lunch kena keje part time ngan keyboard lak.. buleh x rehat jap
jari kiri : aku letih sbb asek tkan hurp A.S,D DAN caps lock... Kekadang aku teringin nk jadik kanan.. leh tekan hurop2 laen mcm U,I O P.. NUM2...  Hemmm.... bila drive je.. asek men kpala gear je.. aku nk jadi kanan.....

haiiii diorng ni lebih2 lak.. hem okeh.. saya nk rehatkan jari2 dulu.. cian diorng..
slamat berlunch hour.. till then.. papai... muachhh

Terima Kasih Awak..=)

En3 ini x ditujukan tok sape2..
cuma saya sangat bahagia saat ini..
setelah minggu2 y lalu saya dalam kesedihan...
kalo nk ikotkan.. tade sebab pon nk epi..
hehehee sengal jugak haku neh.. wakakkaaa
tapi perasaan 2 dtg seniri.. so epi kan aje lah...
time kaseh la awak2 y berada di persekitaran saya pada waktu skang
harap awak akn ada tok masa y lama..
hehehee
saya hidangkan u ols dgn aktiviti saya dgn kwn2 time kuar jejalan kat wakaf che yeah2..

semoga terhibur.. =)


coleks time
coleks ia a rojak okep.. rojak is a buah2 campor2 ngan kuah y dipanggil rojak ngeeeee

 
kami... kongsi... eskrem itu hahahaaaa

kami ag

 
mereka...


 kami sedang mengedik kan diri dengan sopannya

 

 =)

 



 wakaf che yeah....

 
kami dalam lancer aku hahahaaaaa

Tuesday, December 14, 2010

My Sweet Princess.....

Haloo Haii.. Salam Hari Rabu...
lately sangat bz..
emm ayat standard la 2 bila tamo updated blog.. hi2....
 saya baru pulang dari gua musang,Kelantan
sangat penat lol...
lama da xpenat cam ni since semester break + pilihan raya...

berbalik pada title d atas...
en3 kali ni berkhesahkan nafisa umaira.. my sweet princes...
tim,e gmbr2 ni di snap...
maira dlm mood y sgt hepi..
bersama prop2 y dia syg..
so .. sy amek la my bb d...
n snap pictha ye..
so dats.. layan aje pitcha nye...
c ya.. muaxsxhhh






Wednesday, December 1, 2010

December.....

Salam... Hoolaaahhhh....
Today sgt2 moodyy... haduhaiiii sgt x sukakn perasaan ini.. shuh2.....
its December oledi kah? wah cepat nya masa n waktu ini berlalu.. sedang2 menghitung bila januari berakhir.. tup2.. da sampai december laaa....

owhh december..anda tersangatlah kenangan...
tak perlu lah diterangkan pe y sangat kenangan 2 kan....
biarlah hanya y taw  mengetahuinya..huk2...
pada December la tercipta sebuah kenangan lam idop saya..
semoga saya mendapat pengajaran..kesabaran.. kekuatan lam menghadapi pe jua
dugaan....

Allah menguji pada mereka  mengikut kemampuan masing2...
sentiasa saya rasai nikmat sebuah kesenangan... kebahagian dlm keluarga besar saya....
Alhamdulillah...
tapi selama mana nikmat itu dpt saya rasai... Allah saja y taw....
Allah bagi ujian itu pada saya...selalu saya sedih.. saya hukum diri saya.... dan saya benci pada kesilapan saya..
lalu saya lupakn segala kesenangan y Allah bagi sebelom ini... kebahagiaan selama ini.....

Kemudiaan.. perisiwa itu berlaku juga.. dlm kesedihan saya redha....
saya cari sendiri kebahagian kami.... tapi kita gagal kan...  kita usaha juga..  dan saya berfikir... mungkin ada hikmah nya ..kita tetap gagal....

tiba2  dia muncul... muncul dengan berjuta2 harapan... meletakkan saya di sesuatu tempat yang tinggi.... kemudian saya hilangkan kamu...  dan dugaan terus mendatang... dia turut hilang bersama harapan. dan kamu....

bila dunia baru saya bermula.... pada december juga...saya ditemukan dengan dia...
dia yang laen..sangat membahagiakan.... =) dan sgt sy syg..lebih dr dia y pertama malah kamu juga... sedar tak sedar..  saya akn kehilangan dia ini.... walopn dia dan saya x rela...
saya tetap akn kehilangan dia....  dia mahupon saya sangat sedih.... kwn2 serta y menyokong juga turut sedih...  ini juga dugaan??sabarlah awak......

dan december pada kali ini... saya takot untuk kehilangan lagi... lalu pada teman2 baek saya lelaki mahupon perempuan...saya kirimkan meseg " sy sygkan anda ".... =)

semoga saya x kehilangan lagi...juga x ingin memberi harapan pada sesiapa...

saya bukan sesiapa tok anda.... saya hanya akn mengecewakan anda bukan?
seperti y laen.. tolong anda tinggalkan saya.... setelah anda mengetahui.. dan fahami.....
seperti y laen.. cuma alasan berbeza kan.. huk2..... tinggalkan saya dan kami.....


pada December 2010 ini.. kamu y pertama... dia.. serta dia yang kemudian hadir kembali...
untuk apa? saya sendiri xpasti.... y saya taw... saya x ingin kehilangan anda semua.....



Hanya Wanita Biasa

Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..

Kepadamu yang akan memilihku kelak.. 

Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja  berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu.. 

Duhai kau yang telah memilihku kelak.. Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga anak  kecil kita yang sedangsakit, dan ku tau kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku.. 

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak.. 

Ketahuilah, aku tak sesabar  Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku.. 

Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambh rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tau kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi.. 

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak.. 

Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya. 

Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku.. 

Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu.. 

Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..