You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

Pages

Wednesday, March 30, 2011

Dengarlah cerita isterimu =)

Kita biasanya balik ke rumah selepas kesibukan kerja di pejabat dengan niat untuk berehat melepaskan penat jerih. Ada juga dikalangan kita yang berniat balik ke rumah sekejap untuk mengambil pakaian sukan dan kemudian terus ke gelanggang permainan bersama-sama dengan rakan-rakan sepejabat atau sepersatuan.

Tidak kurang pula yang sampai di rumah terus mengerjakan solat 'Asar dan kemudian ke halaman rumah meneruskan kerja-kerja menanam pokok bunga kesayangan kita itu.

Apabila sampai ke rumah, hanya anak-anak kita sahaja yang menyambut di pintu. Isteri kita yang "full time house wife" tu ,meneruskan pekerjaan biasanya seperti melipat kain, gosok baju atau menyapu halaman rumah petang-petang.
Kita pun mencium anak-anak dan terus ke bilik tidur dan membuat kerja-kerja seperti di atas tadi. Tidak ada senerio drama tv seperti isteri menyambut dan menyediakan minuman untuk suaminya, sambil suaminya pula merebahkan badannya di sofa empuk "italian set" nya itu.
Bagi isteri yang balik bersama-sama kita satu kereta pula, sepanjang perjalanan dia lelapkan matanya menghala keluar hinggalah sampai ke rumah. Tiba di rumah, masing-masing dengan urusan sendirian, sibuk macam di pejabat tadi. Alangkah ruginya kita menpunyai pasangan yang halal tetapi hubungan kita seperti "bukan muhrim".
Sudahlah kita berpisah lebih lapan jam sehari dengannya kerana bertugas di pejabat, ditambah pula dengan hubungan yang hambar apabila bersama di rumah. Dengan ini, ramailah dikalangan kita yang tidak dapat menikmati cogan kata yang popular masa kini, "Rumahku Syurgaku".
Mengapa boleh terjadi demikian? Mari kita analisis sketsa di atas. Semasa baru-baru kahwin, biasanya isteri kita tu lah yang menyambut kita di pintu dengan senyum manisnya dan memimpin kita ke kerusi atau ke dalam bilik tidur. Dan di situ jugalah dia akan bercerita mengadu hal peristewa-peristewa yang berlaku sepanjang ketiadaan kita di rumah.
Macam-macamlah tajuknya hingga kadang-kadang naik meluat mendengarnya. Tetapi, kita pada masa itu memang pendengar yang amat baik sekali dan bersungguh-sungguh melayan cerita dan emosinya. Baru kahwinlah katakan. Tetapi sekarang semuanya itu hanya tinggal kenangan.
Wahai suami-suami yang dimuliakan,
Memang kita lebih sibuk dari dia. Memang kita lebih banyak memikirkan masalah masyarakat dan negara. Memang minat kita berbeza. Memang kita malas mendengar cakap dia.Tetapi, pernah tak kita fikirkan hasilnya jika kita mendengar sekejap ceritanya bila sampai di rumah setiap petang.
Jika kita boleh meneruskan tabiat seperti baru-baru kahwin dulu tu, menjadi pendengar yang baik, meluangkan masa dalam lima minit mendengar ceritanya sebaik sahaja kita tiba di rumah. Mengangguk-anggukkan kepala dan bersetuju dengan pandangan-pandangannya. Menegur ceritanya apabila dia mula nak mengumpat dengan cara yang baik. Yakinlah, hasilnya nanti, dia akan rasa terhibur dan merasakan dialah orang yang paling gembira sekali pada hari itu.
Cintanya rasa berbalas apabila aduannya itu dilayan dengan belaian kasih mesra. Kusut masai semasa dia memerahkan otaknya membersih, mengindahkan rumah kita dan memasak masakan kegemaran kita, akan terurai kerana kesanggupan kita mendengarnya sembangnya itu.
Tak lama wahai suami-suami, hanya lima minit sahaja yang perlu kita luangkan untuknya, tetapi kesan boleh menceriakannya selama 24 jam untuk hari ya
ng berikutnya.
Niatkan di hati kita untuk mendengar ceritanya sama ada dirumah atau di dalam kereta sebaik sahaja kita melangkah keluar dari pejabat. Jangan amalkan singgah dulu di cafetaria untuk minum petang dengan rakan-rakan sepejabat, ini akan menyebabkan kita merasakan isteri tidak perlu lagi melayan kita di rumah nanti.
Sebab kita sudah kenyang. Sampai di rumah mulakan dengan soalan, "Ada berita baik hari ini ke?" atau yang serupa dengannya. Yakinlah, sebulan kita amalkan, pasti isteri kita akan bersama-sama dengan anak-anak kita menyambut di muka pintu dengan senyuman meleret hingga ke telinganya. Kita juga yang akan terhibur.
Amalkanlah



saja x puas hati!!

ntah hape2..
mmg i xpuas hati...
eeeeee
geghammmmm nyeeeeeee

u terer sgt ke
deng!
rosak mood cute ri ni huh!

lunch hour part 2

today
lunch dengan  cik nurul fathiah athirah..
ngeeee
time kaseh sebab teman kite
g beli tat td
then
tia lanje kita makamm
sampai skang
tekak kita rasa ayam
grrrrrr
meremang bebulu kita
pas2 window copim..
ngapp!!
jangam membazir laa
stop!stop!stop!
save sket
i love tia!
muachh!!




Tuesday, March 29, 2011

lunch = makan tegah hari

sudaa berapa kurun lama daa
x kuar lunch ramai2..

berkesempatan jugak semalam..
v ol makam2 cikeng cop
tada la sodap gaban ..
tp dah itu je destinasi y palig dekat
so hentam sajo la


 
1 set = rm 7.50 sajo..
murah dan agak menyelerakan
itupon perot lapau bebeno
then
 ada lak dessert tambahan
itu pon dr intipan kami ke kitchen dorang
kikikikiki..

apa2 pong..
i makam semuo..
kecuali y xda periso
seperti batu n kayu..
so blurppppp
alhamdulillah
=)

=)

perlu ke gmbr ni? heheheeee

saya sayang kanak-kanak

sebab kanak-kanak itu
 comel
cute
menghiburkan



 
sy sgt sukakan kanak-kanak
mcm nafisa umaira
sy sygkan kanak-kanak
y sentiasa ada di sekeliling sy
sy syg mereka

Cinta Hati Saya

Assalamualaikum Wbt

Alhamdulillah pada Allah y Esa
atas limpah rahmat dan rezeki..

last wiken.. 1st wiken at home wif en suami..
ngeeeeeeee
time kaseh ats kaseh syg dr anda...
sy sgt 'ganjil' orgnya
harap anda bersabar sentiasa dengan sy
sebab sy sendiri tak memahami sifat aneh sy...

y sy taw..
sy ingin skali menjadi y terbaek tok anda..
menyayangi anda selagi nafas hidop sy..
dan bersama anda..
kelak..
di
syurga illahi
insyaAllah

i love you
Wan Mohd Eunus
-____-




I don't know, but I believe
That some things are meant to be
And that you'll make a better me
Everyday I love you
I never thought that dreams came true
But you showed me that they do
You know that I learn something new
Everyday I love you
'Cos I believe that destiny
Is out of our control (don't you know that I do)
And you'll never live until you love
With all your heart and soul.

It's a touch when I feel bad
It's a smile when I get mad
All the little things I am

Everyday I love you
Everyday I love you more
Everyday I love you
'Cos I believe that destiny
Is out of our control (don't you know that I do)
And you'll never live until you
loveWith all your heart and soul

If I asked would you say yes?Together we're the very best
I know that I am truly blessed
Everyday I love youAnd I'll give you my best
Everyday I love you

Wednesday, March 23, 2011

weding is kawen =)

selamat pagi teman adik di sini..pamperss!!!
heheeeee..
holaaaa...ats permintaan kwn2...
sy ngaplod dlu la ye gmbr tawen2..
tp bkn pitcha dr opicel potog la...
ni dr kekawan en suami y ngetag...
so..
sila menjamu mata

day 1:akad nikah


abe dol punyoo idea =)




ehheheeeee...pengepit y maseh solo


 hubby n buddies...=)

 en.suami wift bini num 2 ngeh3 =)

day 2: sanding ma home =)



 am i too nervous??








sape ag epi??heheee

tengs naime =)

heheeee gangster masuk kampung =)


okeh takat 2 dulu.. nt sambung ...

c yaa muachhhh

Tuesday, March 22, 2011

saya sygkan gadis ini

23.03.2011

hepppiiii moningggggg!!
dan salam sejahtera..
kehidopan sy da berubah..
malah my mami pon tekejot..
xsia2 aku kawenkan ko nak =b
hak2

today.. early moning ag sy da wakeup...
take a bath...
take a breath..heheeeee

ye2 sy mmg liat tok bangun pagi...
tp bila pk kan pe y en.suami gtaw last nite..
tgerak lak ati tok jadi bini en suami y rajen....
insyaAllah..
lagipon..kan besar pahala nya bila berbakti pd suami n parents =)

then bila uat keja itu dan ini.. rasa agi cergas la kot
compare bangun pagi..siap2 g keja..
then dok je lam keta...
in case.. bole terido lam kete... he3

kiranya law wat kerja pepagi neh as a senaman la kot..
badan cergas minda cerdas.... mood pon jadi epi..laki senang ati =)

misi seterusnya..
sy nk blaja masak walopon waktu seharian sgt terhad
tp bak kata mereka2...
nak seribu daya ... xmo berjuta2 dalih nya..
so... berusaha la anda =)

misi laen..
nk up up up kan sy pnya pointer y agak down last sem..
arapnya kerajinan akan ada pada sy insyaAllah.. =)

misi selaen itu
nak anak =b
ahahahaaaa =b

semoga Allah memberkati kehidupan kita... dirahmati.. dilindungii dr hasad dengki..
ilmu hitam n sebagainya....
semoga kebahagiaan y kita kecapi berkekalan ke syurga illahi..insyaAllah =)

i love en suami soo much...



=)

Sunday, March 20, 2011

da kawen sudaaa

salam... lama nya x ngupdated blog neh...
sesibuk sengaja sangat
kikikikiki

Alhamdulillah Ya Allah..
atas kurniaan kaseh sayang rahmat dariMu....
saya dapa merasai nikmat kaseh syg ni...

alhamdulillah..
majlis akad nikad  berlansung dengan sempurna walopon hujan turun..
hujan rahmat.. =)
and dengan sekali lafaz..
saya selamat menjadi isteri kpda
wan mohd eunus wan ismail...
tahniah sayangku....
sy syngkan abg sgt2 =)

terima kaseh buat keluarga . teman, sanak saudara sahabat taulan
y dtg memeriahkan majlis....
terima kaseh xterhingga...
dari saya dan suami..

tok tia sayang..
time kaseh sbb ada ngan kak num time k.num need some1..
i love u soo much dear...

tok my bff...
nurul farhana fauzi..
tengs sbb balek...tengs sbb dtg
tengs sbb ada ...
dan selalu ada
anda bermakna dlm idop sy n maira =)

mohon maaf andai ada cacat cela pd majlis tersebut...
dr sy dan suami...

time kaseh semua y mendoakan

alhamdulillah.. sy bahagia...

semoga kebahagiaan ini kekal hingga ke syurga illahi
insyaAllah

Sunday, March 6, 2011

6 day left...

salam hailaaa...
todays..im soo epi
dpt spent time wif lovely dak tomey..tia!!!
cuma im worry bout her...
be strong my dear!!!

jumpa en suami kejap....
eh2 langgar pantang yo..
kikikiki...

siapkan esemen ngan tia.. 
hemphh... 
rasa epi je bila ngan tia..
anda seorang perempuan y clever n baek hati =)
syukur Allah pertemukan sy dgn tia...

kat opis siapakn kerja2 y terbengkalai semetara masih ada waktu tok kerja kan
cuti pon da diapprove...
semuanya akn berjalan dgn lancar
insyaAllah..

im soo excited =)

Friday, March 4, 2011

sob3

abe ngoh xleh kelik on ma weding...
sedihnyo...=,,,,,,,(((((((

7 days 2 go....

holllaaaa ogawa!! 
pehal lak tetibe mesin ogawa kuar ntah..maybe en3 ni ditaja oleh mesin ogawa..
me @ home..kalo ikotkan sifat sebenar hakuh....
emmpphhh mmg payah plus susah plus malas sesangat sesawang nat ngupdated blog...
tp hati sedkit tidak tenteram..menahan rindu plus kelajuan intenet sgt laju kat rumas ....

emphh..
banyak nya keja nk kna uat
esemen y nk kena submit..then bg days y cuma mnghitung hari..
emphhh..
doktor pon da gtwa y sy dilanda stress headache...
doktor ri 2 lak ri 2 lak gtaw y sy mengidap radang usus
dimana sbab musabab nya berpunca dr tekanan..
owhh.kekadang ckp doktor terpaksa kita abaikan =)
sebab sy rasa saya sihat walafiat je ...
dan cergas sentiasa slps minum milo
iklan jap 
"minum milo anda lebih sihat dan kuat"
heheheeeee

sy sedang rindukan en suami..
sob3...

rezeki Allah da dimana 2..
Alhamdulillah..
dpt good news from mummy..
tengs Allah.. saat tgah dok pening pala...
pkir i2 dan inii.. 
=)


p/s:mampu ke otak2 bertahan tok 3 jam lagi tok siapkan esemen ini yuk??












Wednesday, March 2, 2011

in a p mood!!!!!

hemphh...
saket kpala + in a p mood
hemphhh... 
p kali ni betol2 mencabar kewibawaan
sampai termuntah 2 kali kat tolet
then idung la bleeding...
erghhhhhhhhh!!!
saket segugut lak lagi.. 
siyes saket semuanya..
sob3....
then..mood mmg x baek sgt2 sgt2...
tolong lah jgn ada sesape lak menambahkan tension kat kpala otak neh
snufff snufff.........
ilang semua mood nk stdy .. keje.. gelak or pape je...
keje kat opis lak tetibe je jadi banyak
time free ri 2 xda lak kejenya..
herghhhh..
xda mood suda nk berblogging...

Tuesday, March 1, 2011

day 2 : demam sudaa

moning...
day 2: saya sedang demam..
paling mengejotkan pagi tadi bila bangun dr tdo..
as usuall.. dgn rajen nya muka akn dibelek3 didpn cermin sepuas hati
then g mandi..
tp apa y mengejotkan bila tgk kat cermin...
da kesan darah kat idung... 
then ingtkan gigitan nyamuk...
bila bukak lampu...
baru la dpt lihat gambaran sebenar...
y my nose da bleeding...
ayoooo
patot la kpala pening.sesangat...
sob2

i think i got a fever ....
sebab bdn seram sejuk...

till now.. kpala still ase pening since 2 days ago...
hemphh
arap kesakitan ni cepat sembuh
hemphh =(