You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

Pages

Tuesday, June 30, 2015

Dugaan.

Assalamualaikum..Salam Ramadhan y je 14... pejam celik pejam celik da masuk minggu ke dua kita berpuasa pada 2015 ni... al kisah nya... ada cerita yang menyentap perasaan di bulan puasa... Allah...semakin dekat padaMu..semakin berat ujian driMu.. sabar!sabar!sabar!..ayat ni selalu mak dan husband bisikan bila aku dalam sedih dan kecewa. kisah nya pasal kerja.. since lepas aku mendrikan rumah tangga..husband balik semula ke negeri kelahiran beliau..aku pon ank tak nak terpaksa follow..ye laaa..xkan nk berjuahan selamanya dengan husband.tak sanggup oooo... then.. jabatan pertama aku.. selepas berhijrah di negeri orang ni ialah JPJ.. selama hampir 3 tahun di sana.. aku ada lah jugak buat permohonan tukar..sebab bebanan kerja kat sana agak agak suam mendatangkan stress laaa jugak... pernah aku pitam kat opis sbb terlalu penat.. nak kata kerja teruk.. tak jugak..mungkin sbb ats dasar penat dan aku sendiri jenis xtahan lasak... heheheee nak di jadikan cerita... permohonan aku di biarkan bersawang dalam sistem JPA bertahun lamanya..smpai satu detk tu.. JPJ keluarkan notis yang bersebab dan kami geng guna sama ni tepksa keluar dr JPJ dan telah membuka changes aku tok tukar ke tmpt y berdekatan rumah kami.... aleh aleh lain plak kejadian nya disebabkan tiada kekosongan penempatan..aku masih di Shah Alam..just berlainan jabatan..mula mula aku macam redha dalam sedih.. tp dalam diam x diam..aku buat jugak pertukaran dalaman.. Alhamdulillah.ats masalah kesihatan...permohonan aku diluluskan....just tunggu kekosongan penempatan dimana pegawai tersebut akn bersara..dlm hati.. aku membilang hari je tp hari ni..pada hari ni... berita laen plk diterima.. udah le ngan berita minyak naek..aku ok lagi..tp sekjap td..ketua bahagian plak ckp...permohonan pertukaran aku dibekukan. disbbkan oleh perkara dan hal y sama berlaku sewaktu aku d JPJ... diorang xnak geng guna sama di daerah atau pon cawangan jabatan aku skrg ni... Allah..Allah je taw betapa remuk kecewa nya hati....ibarat ibu y mengandung menunggu saat baby dilahirkan..aleh aleh baby hilang..hemmm gitu laaaaa aku skrg ni pd saat ini.. FRUST!!!!

No comments:

Post a Comment