You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

You have 2 keep an eye of pleasure..make sure u are enjoying them rather than them controlling u

Pages

Tuesday, June 30, 2015

Dugaan.

Assalamualaikum..Salam Ramadhan y je 14... pejam celik pejam celik da masuk minggu ke dua kita berpuasa pada 2015 ni... al kisah nya... ada cerita yang menyentap perasaan di bulan puasa... Allah...semakin dekat padaMu..semakin berat ujian driMu.. sabar!sabar!sabar!..ayat ni selalu mak dan husband bisikan bila aku dalam sedih dan kecewa. kisah nya pasal kerja.. since lepas aku mendrikan rumah tangga..husband balik semula ke negeri kelahiran beliau..aku pon ank tak nak terpaksa follow..ye laaa..xkan nk berjuahan selamanya dengan husband.tak sanggup oooo... then.. jabatan pertama aku.. selepas berhijrah di negeri orang ni ialah JPJ.. selama hampir 3 tahun di sana.. aku ada lah jugak buat permohonan tukar..sebab bebanan kerja kat sana agak agak suam mendatangkan stress laaa jugak... pernah aku pitam kat opis sbb terlalu penat.. nak kata kerja teruk.. tak jugak..mungkin sbb ats dasar penat dan aku sendiri jenis xtahan lasak... heheheee nak di jadikan cerita... permohonan aku di biarkan bersawang dalam sistem JPA bertahun lamanya..smpai satu detk tu.. JPJ keluarkan notis yang bersebab dan kami geng guna sama ni tepksa keluar dr JPJ dan telah membuka changes aku tok tukar ke tmpt y berdekatan rumah kami.... aleh aleh lain plak kejadian nya disebabkan tiada kekosongan penempatan..aku masih di Shah Alam..just berlainan jabatan..mula mula aku macam redha dalam sedih.. tp dalam diam x diam..aku buat jugak pertukaran dalaman.. Alhamdulillah.ats masalah kesihatan...permohonan aku diluluskan....just tunggu kekosongan penempatan dimana pegawai tersebut akn bersara..dlm hati.. aku membilang hari je tp hari ni..pada hari ni... berita laen plk diterima.. udah le ngan berita minyak naek..aku ok lagi..tp sekjap td..ketua bahagian plak ckp...permohonan pertukaran aku dibekukan. disbbkan oleh perkara dan hal y sama berlaku sewaktu aku d JPJ... diorang xnak geng guna sama di daerah atau pon cawangan jabatan aku skrg ni... Allah..Allah je taw betapa remuk kecewa nya hati....ibarat ibu y mengandung menunggu saat baby dilahirkan..aleh aleh baby hilang..hemmm gitu laaaaa aku skrg ni pd saat ini.. FRUST!!!!

Monday, June 15, 2015

2015 !!!!

Salam.. wahhh..2015 sudahh... Begitu lama tidak menulis disini.. meluahkan isi hati. hehehee... tiba -tiba rasa rindu pada sebuah coretan.. 2015... sudah bertahun berlalu.. aku dulu berdua... bersama nafisa umaira ..kini kami berlima.. ada nya sofea.. adanya amna.. dan juga ada nya seseorang y aku hormati kasihi dan sayangi... suami.... aku kini menetap bersama suami... di mahligai indah kami.. walopn x sebesar rumah orang lain..tp aku bersyukur,, sekurang kurang nya.. rumah kami dihiasi kasih sayang..hilai tawa anak anak.. walopn kekadang mama jadi monster.. sbb anak anak mama sgt sgt clever n noty... cari helah nak perhatian dari mama n papa kan... Allahuakbar..syukur padaMu Ya Rabbi atas kurniaan kesihatan... limpahan kasih sayang... serta kecukupan harta rezeki buat kami.... Alhamdulillah... tahun berganti tahun.. tempat kerja pon dah bertukar... dulunya di tanah tumpahnya darahku... negeri kelahiranku... kini..aku merantau..menumpang di bumi Selangor yang serba indah dan aman sentosa ni... dulu.. kerja tanpa tahap kematangan... banyak main-main.. suka buat keputusan yang drastik sebab tak de pedamping yang boleh bagi nasihat dan tunjuk ajar..skrang..susah senang.. aku rujukkan pada suami.. mohon keizinan dr dia... terima kasih sayang... kalau dulu.. jiwa sensitif.. nak kan sesuatu ... y aku sendiri pon tak tahu... aku sendiri pon x pasti... sekarang baru ku tahu... aku perlukan kasih sayang.. perlu kan perhatian...Allahurabbi..jika di flash back kan..siapakah diri ni,,rasa begitu hina disisi Yang Esa... rasa diri ini penuh dengan kisah hitam...tp syukur..Allah bagi aku kesedaran.. hadiahkan aku kekuatan... kurniakan aku kesabaran... ampuniku Ya Rabb..ampuniku Ya RABB.. Pada pengakhiran coretan... to be continue bak ang.. ehheheee... ni cerita seriyes... nt kita story pasal kiddos plak... see ya...!!!

Tuesday, September 11, 2012

Strong!!!!!!!!

saya x suka pada perpisahan..hemphhh

Thursday, December 15, 2011

detik demi detik

salam ...

counting days..
fuhhh sesungguhnyaa memang satu penantian itu sgt menyeksakan..
rindu.. neves n ol...

bila bb nk kuar ni.... hemmm

Saturday, September 17, 2011

huk eleh... luahan hati ni...

Salam adilfitri yo teman2.... sobat handai sekalian....
humphh.. salam 1 merdeka jugak laaa...

baby progress : well.. almost  7 months... n she/he very2 active... asek men roller coaster je kan....
mama ? : mama pom alhamdulillah okeh.. bertambah gomuk sebab berat badan da 50 kg.. naek 8 kg since im preggyy.. woowww.. sangat melahapkan diri untuk melantak...

hemphh.. xceli xnak la kotorkan blog ni ngan umpatan keji dan mungkar... but.. mama don noe wat should i do wif dis "fire stone a.k.a PHD without Master neh.. haishhhh..
lumrah manusia kan ... xpernah senang ngan kejayaan orang laen.. tp biarlah tahap kejelesan kita memadai dgn kita berusaha untk sprti mereka...bukan ngan menjadi batu api or org y menyakitkan hati.. astagfirullah....


tak pernah nak senang dgn kejayaan org laen.. ada je la masalah bagi si FIRE Stone neh.. cettt.. i pernah terkena okeh... so i always carefull ngan dis person.. my mom n hubby pesan.. cakap bila perlu... so i think i patot follow ape y diorng gtaw walopn langkah tersebut x memberi impak y besar.. cettt skali lagi....

as a human... anda spatotnya lebihkan tahap kematangan diri anda... bukan menjadi penghasut pada y laen.. rendahkan diri.. sedar anda 2 sape.. jgn sampai orang len ungkit asal usul anda... haaaaa... baru taw berdiri anda tinggi ke rendah melangut pon lom tentu setaraf okeh.....

i pom bukan lah seperfect mana.. always make a mistake.. so saya mintak maaf terlebih dahulu.. saya mmg kalo boleh nak elak dr berkawan dgn anda.. mintak maaf terlalu jujur andai anda terbaca blog ni...
tp siyes.. i xsuka la perangai anda ni.... bcoz anda terlalu xmatang....xsedar diri... and terlalu sombonggg...
then ... diorang dok pot pet pot pet about u every day... sebab muak dgn perangai u yang cam bagooossss je... padahal tak ponn....

fuhhhh!!!!! banyak tol dosa... okeh ni luahan hati i... i mintak maaf sebab agak kasar.. tp arap anda leh paham la.....

jangan suka membanggakan diri anda n budget bagosss sgt.. we all meluat laaa... also nek jelak!!! do ur work n juz shut up!!!

dats olsss....
thanks =)

Saturday, August 13, 2011

Ramadhan kali ini..

Salam ramadhan y ke 13....
begitu cpt masa berlalu... 
sedar x sedar da nk 2 weeks kita semua puasa kan...
macam2 juadah.kuih muih da ditelan..
persiapan raya lak smkn rancak...
y muda.. y tua... y anak2..
same goes 2 me...
tp byk lebihkan si kecik 2...
tinggal nk carik baju kurung dia je.. 

dugaan pada 1st ramadhan kami..
my hubby jaoh di mata..
sabar je laa.. dugaan mungkin..
apa2 pon Allah lebih taw apa y tersirat..
cuma kadang2 terdetik di hati..
indahnyaa bila bersama...
bila kejaohan ni.. mula la rasa rindu..
xsalah rindu pada suami sendiri kan...

puasa kali ni diharapkan dapat memberi seribu kesedaran pada y alpa.
termasuk diri saya sendiri....
walluahlamm

Monday, August 8, 2011

Allah.. bantu aku!!

Ya Allah... bantulah hambaMu saat ini..
sangat sy lemas dalam seribu tekanan  y melanda
Engkau y mengerti..
Engkau y memahami
Engkau y mengetahui..
Ya Allah... tutupkan pintu kesedihan di hati ini.. buangkan perasaan prasangka n iri hati 
dr membelenggu diri ini..
Ya Allah.. kami memohon petunjuk dariMu...
tunjukan kami jalan y benar agar kami tidak terpesong... tersesat .....
Tabahkan hati2 kami...
tenangkan hati2 kami..
pohon kami padaMu 
aminnnnnnn